• AR Voordeel garandeert dat de door haar geleverde zaken vrij zijn van ontwerp-, materiaal- en fabricagefouten gedurende een periode zoals vermeld op de offerte, orderbevestiging, leveringsdocumenten, dan wel de op de geleverde zaken betrekking hebbende factuur.

  • Indien de zaak een ontwerp-, materiaal- of fabricagefout vertoont, heeft koper recht op herstel van de zaak. AR Voordeel kan er echter voor kiezen om de zaak te vervangen indien herstel op bezwaren stuit. Koper heeft slechts recht op vervanging indien herstel van de zaak niet mogelijk is.

  • De garantie geldt niet indien schade het gevolg is van een onjuiste behandeling, dan wel het niet juist opvolgen van instructies door koper.

  • Indien de garantie een product betreft dat door een derde is geproduceerd, is de garantie beperkt tot de garantie die door de betreffende producent voor dat product wordt gegeven.

  • Koper kan geen enkel recht aan de in dit artikel genoemde garantiebepalingen ontlenen, zolang geen volledige betaling, conform de factuur van AR Voordeel, van de geleverde zaken heeft plaatsgevonden.

  • Klachten van koper, die betrekking hebben op gebreken aan geleverde zaken die uiterlijk waarneembaar zijn, dienen door koper binnen acht dagen na levering aan AR Voordeel ter kennis worden gebracht. Kennisgeving dient te geschieden per aangetekende brief met daarin een duidelijke en nauwkeurige omschrijving van de klacht en onder opgave van de factuur, waarmee de betreffende zaken zijn gefactureerd.

  • Gebreken die ten tijde van de levering niet uiterlijk waarneembaar waren, noch bij een zorgvuldige en tijdige controle konden blijken, dienen door koper binnen acht dagen na het aan het licht treden van deze gebreken aan AR Voordeel ter kennis worden gebracht, op de wijze als vermeld in lid 6.

  • Ieder vorderingsrecht van koper jegens AR Voordeel met betrekking tot geleverde zaken vervalt indien:
    a. de gebreken niet binnen de in lid 6 en 7 gestelde termijnen en/of niet op de daar aangewezen wijze aan AR Voordeel ter kennis zijn gebracht;
    b. koper aan AR Voordeel geen of onvoldoende medewerking verleent ter zake een onderzoek naar de gegrondheid van de klachten;
    c. koper de zaken niet op de juiste wijze heeft opgesteld, behandeld, gebruikt, bewaard of onderhouden;
    d. de toepassing van of het gebruik van de zaken met betrekking tot welke de klachten zijn geuit door koper wordt voortgezet;
    e. de in de individuele overeenkomst genoemde garantietermijn is verstreken of, indien zo’n termijn ontbreekt, de klachten eerst worden geuit nadat een termijn van meer dan twaalf maanden sedert de levertijd is verstreken.